Uczą | Nauczanie wczesnoszkolne

Karolina Żaba

Wychowawca klasy 1.

arteterapia

 

„Nauczyciel widzi więcej niż tylko twarze dzieci – stara się zobaczyć ich dusze.” B. Cage

Absolwentka studiów pedagogicznych o specjalizacji edukacji wczesnoszkolnej oraz przedszkolnej na Uniwersytecie Śląskim. Swoją wiedzę i doświadczenie zdobywała zarówno w przedszkolu jak i publicznej szkole podstawowej.
Z zamiłowania miłośniczka sportów zimowych i letnich. Pasjonatka zdrowego stylu życia, propagatorka aktywności fizycznej. W wolnych chwilach czyta kryminały, książki sensacyjne oraz thrillery, a także pasjonuje się rękodziełem i sztuką.

Karolina prowadzi szkolne zajęcia arteterapii, dające uczniom możliwość wyrażania siebie przez sztukę. Na jej zajęciach najważniejszy jest swobodny proces twórczy, walory artystyczne mają drugorzędne znaczenie. Oprócz walorów terapeutycznych zajęcia są świetnym sposobem na integrację dzieci pomiędzy klasami i przeciwdziałanie poczucia osamotnienia w szkole.

„Odkąd rozpoczęłam studia byłam przekonana, iż jest to dobry wybór, ponieważ praca z dziećmi to czysta przyjemność. W swojej pracy staram się przekazywać zarówno wiedzę jak i pewne wartości, którymi człowiek powinien kierować się w życiu dorosłym. Jestem osobą otwartą, z którą można porozmawiać na każdy temat i zawsze staram się pomóc.”

 

Elżbieta Klekotka

Wychowawca klasy 2.

zajęcia rewalidacyjne

„Nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z nich korzystać” Cyceron

Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego, Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie i Instytutu Studiów Podyplomowych w Warszawie – biolog, nauczyciel przyrody, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, oligofrenopedagog, specjalista do spraw zarządzania i organizacji oświatą,  specjalista w zakresie pierwszej pomocy medycznej oraz egzaminator maturalny z biologii. Związana z edukacją od 2009 roku zarówno jako  nauczyciel biologii i przyrody, jak i oligeofrenopedagog. W wolnych chwilach pasjonatka górskich wędrówek i rekonstrukcji militarnych.

Podczas lekcji dużą uwagę przykłada do kształcenia umiejętności analizy i logicznego myślenia. Na biologii dzieci nie korzystają jedynie z podręczników. Ucząc się anatomii, uczniowie stają się medykami tworząc własne modele narządów a także wirusów i bakterii. Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej oprócz nauczyciela prowadzącego, zyskują opiekuna i towarzysza, który razem z nimi poznaje świat i nigdy niczego nie narzuca – zawsze towarzyszy.

„Gdybym miała jednoznacznie określić, czy lepiej czuję się w obszarze edukacji wczesnoszkolnej, czy wolę nauczanie przedmiotowe – nie potrafiłabym udzielić odpowiedzi. Przygoda z dziećmi w klasach 1-3 daje mi wiele radości, zależy mi na tym, by dzieci chętnie przychodziły do szkoły i dobrze się w niej bawiły. W klasach starszych odkrywam tajemnice rządzące światem przyrody, zaglądam także do wnętrza ludzkiego ciała. Biologia to przedmiot, który roztacza przed nauczycielem szerokie możliwości, zwłaszcza w dobie nowoczesnych technologii. W mojej pracy staram się łączyć te dwa obszary, uczę dzieci jak dbać i chronić przyrodę, uświadamiam jak żyć w zgodzie z naturą i nie niszczyć naszej planety.”

 

Ilona Gajdzik-Skubis

Wychowawca klasy 3.

zajęcia rozwijające uzdolnienia, zajęcia kulinarne

Absolwentka zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z elementami tańca, oligofrenopedagog, magister stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, starszy inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, Certyfikowany Asystent Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A., Auditor Wewnętrzny Sytemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy, inspektor ochrony przeciwpożarowej. Wychowawca placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży od czternastu lat.

Obecnie nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca inspirującej klasy III. Prywatnie mitologiczna Hestia realizująca wyzwania XXI wieku. Wraz z mężem i synem Kacprem w wolnych chwilach odkrywa tajemnice polskich pałaców i zamków, szczególnie celebrując chwile podczas nocnego zwiedzania. Natchnienie przynosi jej też rodzinne eksplorowanie magicznych miejsc realizując przy tym pragnienia prawdziwego foodisa.

Jako wychowawca, pedagog stara się podążać w myśl słów guru szeroko rozumianej edukacji jakim był i jest Janusz Korczak.

„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.”

Prowadząc lekcje zatapia się w świat uczniów, by mogli oni doświadczać wiedzy, nauki, a nie tylko ją zdobywać. Realizując misję zawodu nauczyciela propagatorka kształcenia zintegrowanego jako ,,nauki całościowej w myśl idei Bertholda Otto, który twierdził, że ,,..świat stoi przed nami jako całość i my jako całość próbujemy go ogarnąć.
W bilateralnych rozmowach dydaktyczno – wychowawczych z uczniami istotnym jest dla niej, by usłyszeć młodego człowieka. Stara się pokazać możliwe sposoby realizacji obranego celu, oraz pokonania barier na jakie napotyka uczeń podążając etapami kierującymi go ku dojrzałości.