Integracja sensoryczna to tajemnicza nazwa, która coraz częściej pojawia się, gdy mówimy o prawidłowym rozwoju naszych dzieci – zwłaszcza w kontekście rozwoju układu nerwowego. Co zatem oznacza ten termin?
Człowiek odbiera świat przez zmysły – nie jest to dla nas tajemnicą. Codziennie spoglądamy na świat za pomocą oczu, kosztujemy go zmysłem smaku, odczuwamy najróżniejsze zapachy przy pomocy węchu, poruszamy się zachowując równowagę, wsłuchujemy się w najróżniejsze dźwięki. Oczywiste, prawda? Ale jest coś jeszcze… zmysł nazywany czuciem głębokim, dzięki któremu jesteśmy w stanie określić ułożenie naszego ciała w przestrzeni. Kto z nas nie był proszony przez lekarza pierwszego kontaktu o dotknięcie dłonią czubka nosa przy zamkniętych powiekach?
Za poprawne wykonanie tej czynności odpowiada właśnie propriocepcja (nasze czucie głębokie). Prawidłowe działanie wszystkich zmysłów sprawia, że możemy kosztować świata bez ograniczeń, stymulując jednocześnie nasz mózg do intensywnego rozwoju. Gdy jednak coś pójdzie nie tak, dotyk zaczyna boleć, świat brzydko pachnie a nasze ciało nas nie słucha. Takie odczucia towarzyszą dzieciom z zaburzeniami integracji sensorycznej. Możemy im pomóc!
Zadaniem profesjonalnej pracowni integracji sensorycznej, która od stycznia intensywnie powstaje w naszej szkole, jest nie tylko wspomaganie dzieci potrzebujących terapii SI. Przygotowaliśmy ją z myślą o wszystkich uczniach po to, by stymulować układ nerwowy, rozwijać zmysły, uwrażliwiać i co najważniejsze – porządkować bodźce płynące z otoczenia. Sala integracji sensorycznej doskonale sprawdza się podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej, jako wsparcie terapii logopedycznej, a dzięki nowoczesnemu wyposażeniu i wykwalifikowanemu specjaliście, z powodzeniem prowadzimy terapię SI. Wyposażyliśmy naszą salę w panele sensoryczne, projektory, magiczną sensoryczną podłogę, fluoroscencyjne tuby tworząc wszechstronną Salę Doświadczania Świata dla każdego ucznia naszej szkoły.